Vol verwachting en levenslust startte onze dochter aan haar zwemlessen.
Ze had plezier en de watervrijeperiode ging goed. Afhankelijk van de vaardigheid stroomden kinderen door naar volgende groepjes, soms gestimuleerd met stickers, bandjes, blije ouders en zwemjuffen met complimentjes. Als je als kind nog niet zover was werd je aangemoedigd beter te oefenen, goed haar best moest doen en dat je dan de volgende keer ook vast zover was… zo gingen er voor onze dochter heel veel van die momenten aan haar voorbij. Haar plezier in zwemmen begon te verdwijnen, ze raakte gefrustreerd over haar achterblijven. Want hoe hard ze haar best ook deed, iets ging er niet goed. Ik zocht contact met Adrienne. Zij was ooit ook zwemjuf, was op de scholen betrokken als motorisch remedial teacher en ze had vrij recent haar opleiding als reflextherapeute behaald. Zij oefende op andere manieren, onderzocht onze dochter op ontbrekende of onderontwikkelde reflexen. Het mocht echter niet baten en zij adviseerde contact op te nemen met Marieke. Wellicht dat zij als osteopaat iets voor ons kon betekenen. Na twee bezoeken heeft onze dochter probleemloos haar zwemlessen weer opgepakt en was ze in staat met hervonden plezier zowel haar A als haar B diploma te halen. Wij zijn ontzettend dankbaar voor de nauwe samenwerking en grote betrokkenheid van Marieke en Adrienne bij onze dochter. Door hun deskundig handelen is plezier gebleven, dank daarvoor!