Als leerkracht bewegingsonderwijs kwam ik op het basis- en speciaal onderwijs in contact met kinderen. Al snel werd mij duidelijk dat het bewegen niet voor ieder kind zo vanzelfsprekend en leuk was. Deze kinderen hadden behoefte aan een bijzondere manier van bewegen om zo de ontwikkeling te stimuleren en het plezier in bewegen en de aansluiting bij leeftijdsgenoten te behouden.

Om aan de diverse zorgvragen van kinderen en volwassenen te voldoen ben ik mij in de loop der jaren gaan specialiseren in verschillende methodes om op het juiste niveau te kunnen aansluiten bij het kind of de volwassene, maar altijd met de insteek: “bewegen”. Reflexintegratie is daarbij één van de belangrijkste methodes omdat je met reflexintegratie ontwikkelingsproblemen aanpakt bij de basis.

De gedachte dat bewegen fijn en prettig is, werd mij met de paplepel ingegoten. Als kind van twee zeer actieve en sportieve ouders werd ik al heel jong spelenderwijs gestimuleerd om te bewegen. Dat begon met zwemmen, gymmen, turnen, racefietsen en schaatsen. In eerste instantie op recreatief niveau en later op wedstrijd niveau. Tijdens mijn opleiding tot leerkracht lichamelijk opvoeding in Den Haag werd ik gegrepen door het triatlon virus. Jarenlang heb ik fanatiek getraind en deelgenomen aan wedstrijden. Eenmaal op Terschelling ben ik verslingerd geraakt aan het sloeproeien en heb ik jarenlang met veel plezier wedstrijden geroeid.   Hardlopen, zwemmen en yoga is nu wat mij in beweging houdt.”

Bekijk het CV van Adrienne kies hier Bijzonder Bewegen.

Contact opnemen?

Neem contact op met Adrienne.